Drift og support med moderne egenskaper
Oppgave nummer 1 er å holde IT-infrastruktur stabil og sikker samt hjelpe sluttbrukerne på en rask og effektiv måte (kvalitetsmessig drift og support)
Man skal forvente noen egenskaper i en moderne IT-infrastruktur:
Tilgjengelighet (availability) – du skal kunne jobbe fra hvor du vil, når du vil og fra hva du vil (Mobility – BYOD) – systemet skal være tilgjengelig hele tiden
Høy grad av fleksibilitet (flexibility) – du skal kunne kjøre de programmene du ønsker uten at IT-funksjonen skal gi deg begrensninger. Vil du teste nye muligheter skal du kunne “skru på” nye applikasjoner slik du også er vant til på din mobiltelefon
Du skal forvente en god og rask ytelse (performance) – vi lever i 2022 og opplevelsen på IT skal være god og oppleves moderne
Du skal ha grunn til å føle at sikkerheten (security) er ivaretatt – Antivirus, antispam, patching, VPN, brannmur og autentisering etc. – alt må på plass slik at helheten er ivaretatt
Kapasitet og utnyttelse må måles kontinuerlig slik at løsningen er dimensjonert riktig (capacity planning)
Alt dette skal du forvente som basisegenskaper i din IT-infrastruktur.
Vi bruker samme standardiserte verktøy på tvers av kundemassen vår og har gode dokumenterte rutiner for hvordan vi skal ta hånd om teknisk drift og support.
Supportavdelingen vår tar i mot saker på telefon, mail og via en egen app. Responstiden på telefon er i snitt mindre enn 15 sekunder.
Du skal forvente rask, effektiv og hyggelig support når du er kunde av Optimal Data.
Web Utforming
SEO på nettstedet
Bidra til digital utvikling
Drift og støtte med moderne egenskaper
Bidra til digital utvikling i selskapet
Oppgave nummer 2 er å sørge for at IT gir god støtte til kjernevirksomheten og delta i den digitale utvikling i selskapet
I tillegg til drift og support er det viktig at din IT-løsning legger til rette for at du kommer deg videre og kan benytte IT som en ytterligere støttefunksjon for din kjernevirksomhet.
Alle snakker om digitalisering, men vi kan hjelpe deg med å løfte ord og diffuse tanker til praktiske løsninger.
Eksempler på ting vi kan snakke om:
Automatisering av definerte rutiner (scripting)
Søk i ustrukturerte data (bilde, video)
Datainnsamling, visualisering av data, analyse av data – act on data
AI/ML – du har dataene, men får du satt de i kontekst?
Virtuelle møter skal legge til rette for smidig og kreativt samarbeide (Hangouts Meet HW og Google Jamboard)
Benytte API, lagring i cloud, distribuerte blockchain eller ressurser fra andre plattformer og realisere ønsket funksjonalitet på en enklere måte
Digitale skilt – visuell bevisstgjøring mot kunder eller ansatte
Hva er din tanke om digital støtte for kjernevirksomheten?
Det finnes en lang rekke området vi kan snakke med deg om.
Digitalisering starter med riktig valg av IT-infrastruktur og med oss som partner kan vi peke ut retning og starte arbeidet med å videreutvikle arbeidsprosessene.
Rett og slett sørge for at IT gir mer og koster mindre